Lasten ja nuorten digikokoelma somekampanja kevät 2022

Olemme luoneet somemateriaalipaketin, joka sisältää erilaisia kuvia ja postaustekstejä. Materiaalit on tarjolla suomeksi ja ruotsiksi. Voit hyödyntää postaustekstejä kuvien kanssa sellaisenaan tai muokata oman kirjastosi tilejä seuraaville sopivaan muotoon.

Missä?

Kirjaston omissa somekanavissa. Postausmateriaalit on luotu Facebookiin, Instagramiin ja Twitteriin. Materiaalien kohderyhmänä on etenkin IG:ssä nuoret, kun taas Facebookissa ja Twitterissä aikuiset (esim. vanhemmat, opettajat).

Milloin?

Somemateriaalit on suunniteltu luomaan ja pitämään yllä kiinnostusta digikokoelmaan. Somemateriaaleja on tarkoituksena hyödyntää etenkin keväällä 2022, mutta tämänkin jälkeen on ok käyttää niitä. Toivoisimme, että postaatte lasten ja nuorten digikokoelmasta useamman kerran kevään 2022 aikana.

Ohjeet somemateriaalien käytöstä ja kuvamateriaalit löydät liitteistä suomeksi ja ruotsiksi.