Opi sadutus omalla kielellä -koulutus Hämeenlinnassa

Hämeenlinnassa järjestetään 2-päiväinen Opi sadutus omalla kielellä -koulutus, jonne haetaan nyt kotikieleltään arabian-, venäjän- ja somalinkielisiä osallistujia, tästä saa vinkata asiakkaille ja henkilökunnalle.

Sadutus on monen alan työnkuvaan kelpo menetelmä.Idea on antaa lapselle, nuorelle tai aikuiselle mahdollisuus kertoa ajatuksistaan. Sadutus korostaa kuuntelua ja osallistuvaa työskentelyä. Sadutus on erinomainen työväline käytännön työssä, kehittämisessä ja tutkimuksessa. Se on narratiivinen menetelmä, jossa uusi satu tai tarina syntyy kertojan ja saduttajan välillä. Menetelmä sopii kenelle tahansa kulttuurista tai iästä riippumatta. Eniten sadutusta on käytetty pienten kanssa, mutta sadutus sopii myös nuorille, aikuisille ja vanhuksille. Sadutusta on käytetty menestyksellisesti vuoden ikäisistä vanhuksiin.

Hämeenlinnan koulutus alkaa  26.11.2019 klo 10.30–16.30 ja jatkuu ke 12.2.2020 klo 10.30–16.30. Hämeenlinnan kaupunginkirjaston Naisten dialogiset tilaisuudet kirjastoissa -hanke (avi-hanke) ja Vanajaveden opiston Minos-hanke (rahoittajanaan Opetushallitus) järjestävät koulutuksen, joka on osallistujilleen ilmainen.

Kouluttaja, kasvatustieteiden tohtori ja dosentti Liisa Karlsson puhuu suomea ja koulutus tulkataan venäjäksi, arabiaksi ja somaliksi.

Mukaan mahtuu 20 osallistujaa.

Katso lisätiedot, opettajan tervehdys neljällä kielellä ja ilmoittautumislinkki https://www.kktavastia.fi/vanajaveden-opisto/opi-sadutus-omalla-kielella/

Lisätiedot kirjastonhoitaja Sini Kiuas, sini.kiuas@hameenlinna.fi