Vinkki: musiikkitiedonhaku

Musiikkitiedonhakuun hyvä aloituspaikka on Finna.fi, joka sisältää kirjastojen aineistotietokantojen tietojen lisäksi kansallisdiskografian sekä osan Fono.fi:n tiedoista. Siellä on myös Viola, kansallisdiskografia, jossa on tiedot kotimaisista nuoteista ja äänitteistä.

Yleisradion Fono.fi:tä kannattaa käyttää, kun etsii tietoa kappaleiden säveltäjistä, esittäjistä, sanoittajista ynnä muusta. Fono.fi:n sisällöt eivät kuitenkaan tällä hetkellä päivity, koska sen sisältöä ollaan siirtämässä uuteen käyttöliittymään.

Musiikkikirjastot.fi sisältää musiikkitiedonlähteiden ja musiikkivinkkejä ja artistien ja levyjen esittelyä sisältävien levyhyllyjen lisäksi apua musiikkitiedonhakuun. Makupalat.fi:n musiikki-osasta löytyy runsaasti materiaalia.