Suomen kirjastosäätiön apurahat haettavana

Suomen kirjastosäätiö julistaa 29.3.2018 klo 15.00 mennessä haettavaksi apurahat seuraaviin tarkoituksiin:

• kirjastoja hyödyttäviin kampanjoihin ja projekteihin
  • alan koulutukseen sekä tutkimukseen, selvitysten ja kokeilujen tekemiseen
  • kirjastoalan kansainväliseen toimintaan
  • muuhun säätiön tarkoitusta edistävään toimintaan

Apurahoja ei yleensä ole myönnetty alan perusopintoihin. Apurahoja on annettu mm. esitelmä-, opinto- ja seminaarimatkoihin. Apurahoja voivat hakea yksittäiset henkilöt, vapaat yhteenliittymät ja yhteisöt.

Haku tapahtuu sähköisellä lomakkeella 1.3.2018 alkaen. Ohjeet löytyvät Suomen kirjastosäätiön sivuilta Kirjastot.fi:ssä .

Ensin hakijan on rekisteröidyttävä Kirjastot.fi-sivustoon. Hakulomaketta voi käyttää vain kirjautuneena.

Vain määräaikaan mennessä Kirjastot.fi-sivustolle jätetyt hakemukset käsitellään. Apurahan saajat sitoutuvat toimittamaan tiliselvityksen tositekopioineen varojen käytöstä hankkeen päätyttyä.

Apurahan saaneiden nimi, avustuksen kohde ja myönnetty summa julkaistaan Suomen kirjastosäätiön verkkosivuilla toukokuun alussa.

Tiedustelut:
Rebekka Pilppula, puheenjohtaja 050 5907691