Koulutus ja seminaarit

Uudenmaan kirjastopäivä 2024

Seurattavissa verkossa

Uudenmaan kirjastopäivässä otetaan suuntaa tulevaisuuteen ja tarkastellaan lukutaitotyön tilannetta kirjastoissa. Kristiina Kontiainen Etelä-Suomen aluehallintovirastosta esittelee peruspalvelujen arviointia, jonka aiheena oli valtakunnallinen lukutaitostrategia ja lukemisen edistäminen yleisissä kirjastoissa.

Lukeminen on myös tärkeässä asemassa Espoon kaupunginkirjaston strategiassa ja Helsingin kaupunginkirjaston Suunta 2033 työssä, joita esittelevät Leila Koivukangas, Miia Martikainen, ja Oili Sivula Espoon kaupunginkirjastosta sekä Saara Ihamäki Helsingin kaupunginkirjastosta. Tuoreet kuulumiset Yleisten kirjastojen neuvostosta, jossa vuorostaan parhaillaan edistetään Yleisten kirjastojen suunta asiakirjan täydennystä, tarjoilee alueen edustaja Milla Kuronen Hangon kaupunginkirjastosta.

Uudenmaan kirjastopäivään kuuluu myös tutustuminen AKE Porvoon tulevan vuoden toimintasuunnitelmaan.

Ohjelma

9-9.15 AKE Porvoon tervetuliaissanat. Malin Hollmén, kirjastopalvelupäällikkö. Porvoon kaupunginkirjasto

9.15-10.15 Lukutaitostrategia ja lukemisen edistäminen yleisten kirjastojen toiminnassa. Kristiina Kontiainen, ylitarkastaja, Etelä-Suomen Aluehallintovirasto

10.15-10.30 Tauko

10.30-11.00 Yhteisten tarinoiden äärellä. Espoon kaupunginkirjaston strategia 2024-2030. Leila Koivukangas, asiakaspalvelupäällikkö, suunnittelija, Oili Sivula, erityisasiantuntija. Espoon kaupunginkirjasto

11.00-11.30 Helsingin kaupunginkirjaston suunta 2033. Saara Ihamäki, aluekirjastopalveluiden johtaja, Helsingin kaupunginkirjasto

11.30-11.50 Terveisiä yleisten kirjastojen neuvostosta. Milla Kuronen, kirjastotoimenjohtaja Hangon kaupunginkirjasto

11.50-12.15 AKE Porvoon vuosi 2025. AKE-tiimi, Porvoon kaupunginkirjasto

Tuleeko tallenne?

Uudenmaan kirjastopäivän esityksistä tulee tallenne.

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 13.11. Ilmoittautumislinkki koulutuspäivään