Ilmoitukset ja kampanjat

Pyöreän pöydän keskustelu: Digitalisaatio tulevaisuuden kirjaston tiloissa ja palveluissa

Seurattavissa verkossa

Tervetuloa KUDOS-projektin pyöreän pöydän keskusteluun! Tämä pyöreän pöydän keskustelu on erityisesti suunnattu kirjastoissa asiakaspalvelun, tiedolla johtamisen ja digitalisaation parissa työskenteleville.

KUDOS-projektin kehittämispiloteista järjestetään kaikille avoimia pyöreän pöydän keskusteluja, joissa pääset mukaan kehittämistyöhön, kuulet aiheista lisää ja voit tuoda näkemyksiä yhteiseen pöytään.

Kirjastoilla on ollut merkittävä asema suomalaisen yhteiskunnan digitalisaatiossa. Kirjastot ovat olleet ensimmäisiä paikkoja, joissa moni pääsi tutustumaan tietokoneisiin ja Internetiin, sekä sai tukea uusien taitojen oppimisessa ja opetusta teknologioiden riskeistä. Kirjastojen tasa-arvoa, sivistystä ja kohtaamista korostavat arvot, sekä niiden tehtävä tarjota pääsy aineistoon, tietoon ja kulttuurisisältöön, ovat yhtä tärkeitä myös uusien teknologisten murrosten keskellä. Samalla digitalisaatio haastaa kirjastot miettimään, millaista roolia ne tulevaisuudessa haluavat kantaa. KUDOS-projektissa Oulu, Jyväskylä ja Lahti toteuttavat ajatushautomo Demos Helsingin kanssa pilotin, jossa selvitetään digitalisaation vaikutuksia keskustakirjastojen tulevaisuuden palvelufunktioihin.

Tule mukaan pyöreään pöytään kuulemaan pilotista lisää ja tuomaan omia näkemyksiäsi kehittämistyöhön! Keskustelussa keskitytään erityisesti digitalisaation mahdollisuuksiin tulevaisuuden kirjaston tiloissa ja palveluissa.

Keskustelu järjestetään 4.10.2024 klo 10–12 Teamsissa, ilmoittaudu mukaan tästä

Kulttuurin digitalisaation osaamiskeskus KUDOS -projekti on Oulun, Jyväskylän, Kuopion ja Lahden kaupunkien yhteiskehittämisen toimintamalli, jonka tavoitteena on kasvattaa kuntien kulttuuritoiminnan digikyvykkyyttä.

Alkaa
Päättyy