Koulutus ja seminaarit

Varjopuheesta vaikuttavuuteen — Lahden AKE-alueen esihenkilöpäivä

Vuosittainen esihenkilöpäivä kutsuu Lahden AKE-alueen kirjastojen johtajat ja muut esihenkilöt tällä kertaa Lahteen, torstaina 28.11.2024.

Koulutuspäivä aloitetaan aamukahvien äärellä. Aamupäivän luennoitsijana on Henriikka Mustajoki, jonka puheenvuoron teemana on varjopuhe — mitä se on, ja kuinka työyhteisöissä rohkaistaisiin käymään vaikeita keskusteluja?

Iltapäivällä tarjolla on kaksi vaihtoehtoista työpajaa, jolloin on mahdollisuus osallistua joko Reetta Westerbackan esihenkilöille suunnattuun esiintymiskoulutukseen, jossa käydään läpi vakuuttavan viestinnän elementtejä, tai Jutta Laino-Tabellin vetämään työpajaan, jonka aikana pohditaan, mitkä seikat kirjastoalalla aiheuttavat kuormitusta ja miten työssäuupumista voi ehkäistä ja hyvinvointia vahvistaa.

Erinomainen tilaisuus päästä tapaamaan kasvokkain muita alueen esihenkilöitä, keskustella ajankohtaisista asioista ja saada vertaistukea! Päivän aikana on mahdollisuus tutustua Lahden pääkirjaston tiloihin, esimerkiksi keväällä 2023 uudistettuun palautusalueeseen.

Alustava ohjelma

Paikka: Lahden pääkirjasto, Kirkkokatu 31, Lahti.
Pääkirjaston auditorio sijaitsee 1. kerroksessa, lähellä Laaksokadun puoleista sisäänkäyntiä.

• Klo 9.00–9.50 Aamukahvia tarjolla aulassa, auditorion läheisyydessä (Lahden AKE tarjoaa)
  • Klo 9.15 — 9.35 Mahdollisuus tutustua Lahden pääkirjaston palautusalueeseen.
    Esittelijänä palvelupäällikkö Suvi Haikola.

Aamupäivän ohjelma auditoriossa

• Klo 9.50–10 Koordinaattorit avaavat päivän ja esittelevät ohjelman
  • Klo 10.00-11.00 Tästä pitäisi puhua — Miten vaikeat keskustelut vahvistavat yhteisöjä? / Filosofian tohtori, tietokirjailija Henriikka Mustajoki
  • Klo 11–12 Ohjelma varmistuu myöhemmin
  • Klo 12–13 Lounas (omakustanteinen)

Iltapäivän vaihtoehtoiset työpajat (lisätietoa sisällöstä alla)

• Klo 13–16 Työpaja 1: Esihenkilöille suunnattu esiintymiskoulutus / FM, vokologi Reetta Westerbacka, Viestintä-Piritta
  • Klo 13–16 Työpaja 2: Voi hyvin työssä ja työstä huolimatta! — Uupumisen ehkäisy ja työn kuormituksen hallinta kirjastoalalla / kouluttaja, työnohjaaja, draamapedagogi Jutta Laino-Tabell, Ohjaamo

Ohjelmaan sisältyvät myös iltapäiväkahvit (Lahden AKE tarjoaa)

Klo 16.00 Koulutuspäivä päättyy.

Klo 16:n jälkeen päivää on mahdollista jatkaa yhdessä vapaamuotoisissa merkeissä.

Kohderyhmä ja ilmoittautuminen

Koulutuspäivät on suunnattu Lahden AKE-alueen (Etelä-Karjala, Kanta-Häme, Kymenlaakso, Päijät-Häme) kirjastojen johtajille ja muille esihenkilöille.

Ilmoittaudu Webropol-lomakkeella viimeistään 19.11.2024.

Kirjastopalvelukoordinaattori Hanna Pitkänen
044 482 6071 / hanna.pitkanen2@lahti.fi

Mediakasvatuskoordinaattori Pasi Kangas
044 482 6153 / pasi.kangas@lahti.fi

Sisältökoordinaattori Noora Oluikpe
044 482 6154 / noora.oluikpe@lahti.fi

Lahden kaupunginkirjasto, alueellinen kehittämistehtävä

Kaupunki
Lahti
Lahden pääkirjasto, osoite: Kirkkokatu 31
Alkaa
Päättyy
Organisaatio
Lahden kaupunginkirjasto, alueellinen kehittämistehtävä
Hanna Pitkänen
Puhelin
Maksuton
Materiaalit tilaisuuden jälkeen

Tilaisuutta ei suoralähetetä tai tallenneta. Diat tulevat jakoon osallistujille.

Koulutuksen tai seminaarin aihe