Koulutus ja seminaarit

Opi osallisuutta: Rohkeutta ja työkaluja ottaa kaikki mukaan -webinaari

Seurattavissa verkossa

Miten ottaa asiakkaat ja muut toimijat mukaan kirjaston toiminnan ja tilojen suunnitteluun?

AKE Porvoo järjestää syys-lokakuussa osallisuuteen ja osallistamiseen liittyvän Opi osallisuutta -koulutuskokonaisuuden, jossa voit oppia lisää työkaluja ja saat rohkeutta ottaa asiakkaat ja muutkin toimijat entistä vahvemmin mukaan kirjastosi toiminnan kehittämiseen, oli kyse palveluista, tapahtumista, tiloista tai muunlaisista tarpeista.

Aloitamme kirjastojen parhailla kokemuksilla yhteiskehittämisestä ja asiakkaiden osallistumisesta. Keskustelevassa webinaarissa pääset kysymään juuri sinua kiinnostavista asioista ja nappaamaan parhaat ideat omaan toimintaan.

Koulutuksen toisessa osassa pääset harjoittelemaan käytännössä erilaisia menetelmiä. Webinaariin mahtuu mukaan isompi joukko osallistujia, käytännön harjoituspäivään 20-30 osallistujaa.

Kouluttaja

Kouluttajana toimii vertaisarvioitu ratkaisukeskeinen valmentaja ja fasilitaattori Lari Karreinen Osana Oy:sta.

Webinaarin ohjelma

Webinaarissa esitellään käytännössä Uudenmaan eri kirjastojen osallisuusesimerkkejä ja niissä hyödynnettyjä osallistamismenetelmiä. Osallistujat pääsevät myös oppimaan toisiltaan aiheesta. Webinaarin vetää kouluttaja Lari Karreinen.

Webinaarissa esittelyssä:

• Loviisan kirjasto ja uuden kirjaston suunnittelu / Projektikoordinaattori Jaana Laaksonen
  • Keravan kirjasto ja nuorten osallisuus / Nuorten kirjastopedagogi Anna Jalo

Esiteltävät kirjastot tarkentuvat vielä kesän ja alkusyksyn aikana.

Kenelle?

Koulutuskokonaisuus on suunnattu kaikille, jotka tarvitsevat työssään osallistavia menetelmiä. Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti Uudenmaan yleisissä kirjastoissa työskenteleville kirjastoammattilaisille.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 20.9. tästä linkistä. Saat teams-linkin ilmoittautumisajan päätyttyä.

Koulutuksen toinen osa 9.10.

Alkaa
Päättyy