Avoimia työpaikkoja

Palvelujohtaja ( 2 tehtävää)

Etsimme Kansalliskirjastoon

kahta PALVELUJOHTAJAA

toistaiseksi voimassa oleviin tehtäviin 1.10.2024 alkaen tai sopimuksen mukaan.

Palvelujohtajana toteutat Kansalliskirjaston strategiaa ja vastaat kuvailu- ja kulttuuriaineistopalveluissa tai saatavuuden palveluissa tehtävän työn tuloksellisuudesta. Johtajan tehtävät ovat uusia, ja ne perustuvat 1.10.2024 alkaen voimaan tulevaan toimintarakenteeseemme. Johtajana pääset luomaan ja toteuttamaan Kansalliskirjaston uutta tavoitejohtamiseen nojautuvaa toimintamallia.

Kansalliskirjastossa on 1.10.2024  alkaen kolme palveluryhmää: kokoelma- ja datapalvelut, kuvailu- ja kulttuuriaineistopalvelut sekä saatavuuden palvelut. Kirjastossa on myös poikkileikkaavia toimintoja ja yksiköitä. Kuvailu- ja kulttuuriaineistopalvelut säilyttää ja kuvailee kotimaisen painetun ja digitaalisen julkaisutuotannon, kehittää valtakunnallista kuvailuympäristöä ja tekee kuvailuyhteistyötä suomalaisten kirjastojen, arkistojen ja museoiden kanssa. Lisäksi palveluryhmä vastaa Kansalliskirjaston IT-kyvykkyyksien johtamisesta. Saatavuuden palvelut kehittää kulttuuriperintöorganisaatioiden aineistojen saatavuutta ja löydettävyyttä, huolehtii lisensioinnista, edistää avointa tietoa ja tiedettä, julkaisuarkistopalvelua sekä e-kirjastopalvelua. Palveluryhmä huolehtii myös Kansalliskirjaston hankeyhteistyön ja varainhankinnan johtamisesta.

Palvelujohtajana vastaat Kansalliskirjaston strategian ja tavoitejohtamisen toteutumisesta palveluryhmässäsi, huolehdit työn tuloksellisuudesta ja yhteistyön toimivuudesta niin asiakkaiden kanssa kuin Kansalliskirjaston sisälläkin. Tuet yksiköiden esihenkilöitä strategisten ja toiminnallisten tavoitteiden sekä työhyvinvoinnin edistämisessä. Toimit kirjastomme johtoryhmän jäsenenä ja vastaat osaltasi johtoryhmän päätösten toimeenpanosta.

Menestyäksesi tehtävässä tarvitset ylemmän korkeakoulututkinnon, perehtyneisyyttä tehtäväalueeseen sekä vahvaa johtamiskokemusta. Tehtäväsi edellyttävät erinomaista suomen ja englannin kielen taitoa, tyydyttävää ruotsin kielen taitoa sekä ensiluokkaisia yhteistyö- ja viestintävalmiuksia. Eduksi ovat hyvä tiedeyhteisön tuntemus, asiakaslähtöinen ja tavoitteellinen työote, innovatiivisuus sekä ymmärrys niin julkaisemisen kentästä kuin metatiedon merkityksestäkin. Tarjoamme sinulle kiehtovan johtamistehtävän moniammatillisessa ja huippuosaavassa työyhteisössä. Pääset työskentelemään ja kehittämään osaamistasi historiallisesti ainutlaatuisessa kulttuuriympäristössä Helsingin ytimessä. Tuemme työhyvinvointiasi tarjoamalla joustavat työajat, mahdollisuuden monipaikkaiseen työhön, kattavan työterveyshuollon sekä edulliset ja monipuoliset liikuntapalvelut.

Kiinnostuitko?

Katso yhteystiedot ja lisätiedot sekä hakuohjeet: https://urly.fi/3y6Y

Hakuaika tehtävään päättyy 12.8.2024.

TULE KANSSAMME TEKEMÄÄN TYÖTÄ MAAILMAN PARHAAKSI – YHDESSÄ!

#helsinkiunicareers

Kaupunki
Helsinki
Unioninkatu 36