Koulutus ja seminaarit

Miten puuttua verkkohäirintään? Algoritmeista verkkohäirintään: digilukutaito kansalaistaidoiksi -koulutussarja osa 3

Seurattavissa verkossa

Kirjastojen ja kansalaisopistojen työntekijöille suunnatun Algoritmeista verkkohäirintään: Digilukutaito kansalaistaidoksi -webinaarisarjan kolmas webinaari järjestetään torstaina 9.11.2023 klo 13-15.

Puhujana webinaarissa on sometohtori, sosiaalisen median tutkija Suvi Uski. Hän käsittelee luennossaan verkkohäirintää ja siihen puuttumista.

Webinaarin tavoitteena on kehittää kirjastojen ja kansalaisopistojen työntekijöiden ammattitaitoa. Havulan luennon jälkeen keskustelemme ja pohdimme yhdessä pedagogisia työkaluja siihen, miten kirjastot ja kansalaisopistot voivat edistää digitaalista informaatiolukutaitoa työssään.

Mukaan pääsee 60 ensimmäisenä ilmoittautunutta. Ilmoittautuminen päättyy 30.10.2023.

Webinaarisarja toteutetaan syksyn aikana, ja se on järjestetty osana OKM:n rahoittamaa Digisivistys kansalaistaidoksi -hanketta, jonka Kvs-säätiö toteuttaa yhteistyössä Faktabaarin, Helsingin kaupunginkirjaston ja Kansalaisopistojen liitto KoL:n kanssa. Webinaarisarjan tavoitteena on tukea kirjastoja ja kansalaisopistoja heidän roolissaan kansalaisten media- ja digilukutaitojen vahvistajina. Sarjan webinaareissa käsitellään digitaalisen informaatiolukutaidon tärkeimpiä teemoja algoritmien vaikutuksesta virheellisen tiedon torjuntaan.

Ilmoittauduttuasi webinaariin saat sähköpostiisi tarkemmat osallistumisohjeet ja -linkin lähempänä webinaarin ajankohtaa.

Alkaa
Päättyy
Organisaatio
Kansanvalistusseura, Faktabaari, Helsingin kaupunginkirjasto ja Kansalaisopistojen liitto