Koulutus ja seminaarit

Tiedonhaun etätyöpaja

Seurattavissa verkossa

Päivitetty koulutusilmoitus:

Lähikoulutukseksi suunniteltu tiedonhaun työpaja järjestetään epidemiatilanteen vuoksi etänä Teamsissä, 2.10.2020. Työpajassa käydään läpi Googlen tehokäyttöä, tiedonhakua tilastoista ja viranomaistiedosta sekä sosiaalisesta mediasta.

Ohjelma 2.10.2020

klo 9 – 12 Googlen tehokäyttö -työpaja

• Tiedonhaku Googlesta ja sen eri palveluista
  • Harjoituksia ja niiden läpikäynti
  • Välillä lyhyt tauko

klo 12 – 13 lounastauko

klo 13–16 Toinen työpajaosuus: tilastot, EU-tieto, viranomaistieto ja tiedonhaku somesta

• Harjoituksia viranomaistiedon, tilastojen ja sosiaaliseen mediaan kohdistuvan tiedonhaun saralta
  • Harjoitusten läpikäynti.
  • Välillä lyhyt tauko.

Koulutuksen ennakkotehtävänä katsoa kolme verkkoluentoa

Ennen työpajaa osallistujat tutustuvat samojen teemojen johdantoluentoihin. Kukin luento kestää 45 – 60 min., ja niiden teemoina ovat Googlen tehokäyttö (1), Tilastot ja viranomaistieto (2) sekä Tiedonhankinta sosiaalisesta mediasta (3).

Työpaja 2.10.2020 Teamsissä. Ilmoittautuminen

Osallistujamäärä on rajattu 20 osallistujaan. Etusijalla koulutukseen ovat Lahden AKE-alueen (Etelä-Karjala, Kanta-Häme, Kymenlaakso, Päijät-Häme) yleisten kirjastojen työntekijät.

Teams-kokouskutsu lähetetään ilmoittautumisajan päätyttyä.

Alkaa
Päättyy