Päivitetty Libraries.fi ja englanninkielinen esite

Libraries.fi-verkkosivusto on ajantasaistettu. Sen sisältöä päivitettäessä on painotettu erityisesti Suomen kirjastoista yleisesti kertovaa sisältöä sekä mahdollisuutta tutustua kirjastoasioihin myös videoina. Mukana ovat luonnollisesti kirjastohakemisto, teoshaku sekä mahdollisuus kysyä.

Yhtaikaa Libraries.fi-sivuston päivityksen kanssa on tuotettu myös Suomen kirjastojärjestelmästä ja kirjaston tehtävistä kertova esite, joka on parhaillaan painossa. Se löytyy sivustolta pdf-muodossa. Esite on tuotettu englanniksi, ruotsiksi ja suomeksi. Painettua versiota tullaan lähettämään kirjastojen käyttöön toukokuun alussa AKE-kirjastojen kautta. Esitetiedostot löytyvät kohta myös Kirjastot.fi:n materiaalipankista.

Suomen- ja ruotsinkieliset esiteversiot sopivat esimerkiksi päättäjäkäyttöön.

Esitteiden tilaamisesta oman kirjaston käyttöön ilmoitetaan Kirjastot.fi:n Ammattikalenterissa kun painos on valmis ensi viikolla. Englanninkieliseen versioon voi tutustua alla olevasta linkistä.

Libraries.fi
Englanninkielinen esite "In Finland libraries are a free-of-charge basic service for everyone"