Luoda kirjastolla sijaitsevan PokemonGo pelin pokestopin ympärille tapahtuma. Tapahtumassa aktivoidaan lure (houkutin) joka houkuttelee pokemoneja ja pelaajia kirjastolle.
Tavoitteena ajankohtaista mobiilipeli-ilmiötä hyväksikäyttäen saada uusia asiakkaita kirjastoon, sekä pitää kuva kirjastosta tuoreena ja mielenkiintoisena. Kirjaston näkyvyyden lisääminen somessa = saada uusia seuraajia.

Päätetään aika ja suunnitellaan viestintä ennalta. Valitaan tapahtumalle "oma" hashtag. Valitaan kirjastosta sopiva paikka latauspisteelle. Informoidaan henkilökuntaa pelistä ja tapahtumasta, sekä sen tavoitteista.
Päätetään onko tapahtumassa mukana arvonta/palkintoja, ja millä tavalla se toteutetaan. Tässä tapahtumassa oli valokuvakilpailu, jossa asiakkaita pyydettiin kuvaamaan kirjastosta löytämiään pokemoneja ja jakamaan ne somessa tunnisteella #KirjastoLurettaa. Osallistujien kesken arvottiin palkintoja.
Tahtuman aikana asiakkaille tarjotaan mahdollisuus ladata sekä laitteitaan että itseään virvokkeilla (sähkö, kahvi, tee, vesi).
Jos kirjastosta löytyy pelaajia, niin kannattaa hyödyntää esim. Facebookin alueelliset PokemonGo-ryhmät jne.
Tapahtumalle kannattaa kehittää oma hashtag, jotta siihen liittyvät postaukset on helpompi etsiä netistä. Kalliossa käytettiin tapatuman nimenä #KirjastoLurettaa
Latauspisteelle paljon pistokkeita tarjolle.