Kirjastotyön eettiset periaatteet -julkaisu

Kirjastotyön eettiset periaatteet on tarkoitettu eettiseksi ohjenuoraksi julkisissa kirjastoissa ja tietopalveluissa työskenteleville ammattilaisille.

Julkaisuun on koottu eettisiä ohjeita, jotka jokaisen kirjastoammattilaisen tulisi ottaa työssään huomioon. Kolmikielinen julkaisu on postitettu kaikkiin Suomen kirjastoihin hyödylliseksi työvälineeksi kaikille kirjastoammattilaisille.

Julkaisun on laatinut Kirjastoalan etiikkatyöryhmä, jonka toimeksiantajina olivat Suomen kirjastoseura, Finlands svenska biblioteksförening ja Suomen tieteellinen kirjastoseura. Kirjastotyön eettiset periaatteet löytyvät myös pdf-muodossa kaikkien kolmen kirjastoseuran nettisivuilta, mistä ne voi tulostaa.

>> Kirjastotyön eettiset periaatteet (.pdf) >> Keskustelu kirjastotyön eettisistä periaatteista Kirjasto-kaapelissa