Ystäväni on yrittänyt etsiä lapsuusaikanaan (1960-luvulla) tutuksi tullutta runoa Peikkotyttö Hönttälöntästä. Itse en muista runoa kuulleeni, mutta siinä…

Kysytty

Ystäväni on yrittänyt etsiä lapsuusaikanaan (1960-luvulla) tutuksi tullutta runoa Peikkotyttö Hönttälöntästä. Itse en muista runoa kuulleeni, mutta siinä kerrotaan jotain hännän heilautuksesta ja niiaamisesta jne. Löytyisikö näillä hatarilla tiedoilla runon tekijä ja koko runo?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo Hönttä-Lönttä on ruotsalaisen Brita af Geijerstamin tekemä. Se löytyy ainakin Aarteiden kirjan 2-osasta Kerro äiti! Tämä 50-60-luvuilla suosittu kirjasarja löytyy kirjaston varastosta.