Ystäväni Kotkasta pyysi minua etsimään Joulukuun numeroita Helsingissä ilmestyvästä Pääkaupunkilehdestä. Joku tiesi kertoa että kyseinen lehti olisi lopetettu…

Kysytty

Ystäväni Kotkasta pyysi minua etsimään Joulukuun numeroita Helsingissä ilmestyvästä Pääkaupunkilehdestä. Joku tiesi kertoa että kyseinen lehti olisi lopetettu. Onko Pääkaupunkilehti nimistä painotuotetta ollut olemassa ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kansallisbibliografia Fennican (https://fennica.linneanet.fi/vwebv/searchBasic?sk=fi_FI) kautta Pääkaupunki- tai Pääkaupunkilehti-nimistä lehteä ei löytynyt. Sanomalehtien liiton sivulta näkyvät kaikki Uudellamaalla ilmestyvät lehdet, eikä joukossa ole kysymääsi.

http://www.sanomalehdet.fi/sanomalehdet/lehdet_maakunnittain/1._uusimaa

Vuonna 1959 ilmestyi (vain tämän vuoden ajan) lehti nimeltä Pääkaupunkilainen. 1970-luvulla ilmestyi Pääkaupunki-niminen lehti, jossa julkaistiin Juhani Mäkelän stadin slangi -aiheisia pakinoita. Nämä lehdet eivät enää ilmesty.

Voisiko ystäväsi olla erehtynyt lehden nimestä?