Ystäväni haluaisi tilata Helsingissä kirjastokortin.Voiko sen tilata netin kautta? Mikä on hinta? Kauanko aikaa menee kunnes saa sen?

Kysytty

Hei. Ystäväni haluaisi tilata Helsingissä kirjastokortin.Voiko sen tilata netin kautta? Mikä on hinta? Kauanko aikaa menee kunnes saa sen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastokorttia ei voi tilata netin kautta, vaan ainoastaan asioimalla paikan päällä jossakin Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteessä ja näyttämällä voimassa olevaa, kuvallista henkilöllisyystodistusta. Kirjastokortin myöntämiseen vaaditaan myös Suomessa oleva osoite. Kirjastokortti on maksuton, mutta mikäli kortin hukkaa, maksaa uusi kortti aikuiselta 3 euroa. Kortti tehdään odottaessa paikan päällä ja uusi asiakas voi heti käyttää sitä.

Pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastojen yhteystiedot:
http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut

Helmet-kirjastojen käyttösäännöt:
https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/HelMetkirjaston…

3 ääntä

Kommentit

Kirjastokorttihakemus netin välityksellä?? Miksi ei? Useita tämänkaltaisia asioita voi hoitaa netin kautta kun henkilötietojen varmistus tapahtuu pankin tai sähköisen henk. todistuksen kautta. Miksi kirjastokortille ei ole tätä mahdollisuutta?

Tätä asiaa on pohdittu, mutta käytännön muutosta ei kirjastoissa ole vielä tapahtunut. Lähetän palautteesi edelleen Helsingin kaupunginkirjastolle.
Kirjastonhoitaja