Ystäväni (95-vuotias) muistelee elokuvan nimeksi Marseillen poika. Loppukohtauksessa Alain Delon pakenee viljapeltoon. En löydä tämän nimistä leffaa. Toinen…

Kysytty

Ystäväni (95-vuotias) muistelee elokuvan nimeksi Marseillen poika. Loppukohtauksessa Alain Delon pakenee viljapeltoon.
En löydä tämän nimistä leffaa.

Toinen kysymys liittyy elokuvaan Tuuleen kirjoitettu.
Musiikki Victor Young. Ystäväni mukaan Andy Williams on levyttänyt elokuvan teeman. Löydän vain Gone with the wind ja Free as the wind. Olenko hakotellä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alain Delonin elokuvaa, jonka nimi viittaisi Marseille'hin, ei löytynyt. Muista hänen elokuvistaan esimerkiksi Borsalino sijoittuu Marseille'hin, mutta loppuratkaisu on erilainen. Mieleen tuli ainoastaan Le Cercle rouge (Punainen ympyrä, 1970). Elokuvan loppukohtauksessa Delonin roolihahmo pakenee pellon poikki metsää kohti. Marseille-yhteyskin löytyy.

Tuuleen kirjoitetun tunnussävelmän "Written on the Wind" ovat levyttäneet Four Aces ja Al Alberts, Lorrae Desmond ja The Reg Owen Orchestra, Bob Rosengarden ja Phil Krause sekä suomeksi Olavi Virta ja Ossi Runne orkestereineen. Andy Williams on saattanut esittää kappaleen konsertissa tai televisiossa, mutta hän ei näytä levyttäneen sitä. Mainittujen "Gone with the Windin" ja "Free as the Windin" lisäksi häneltä löytyy konserttitaltiointina versio ainakin "Blowing in the Windistä".