Yritin tehdä aineistovarausta Tuusulan aineistorekisterin kautta. Varausta varten tarvitsen kuitenkin salasanan - en ole aiemmin/moniin vuosiin tehnyt varausta…

Kysytty

Yritin tehdä aineistovarausta Tuusulan aineistorekisterin kautta. Varausta varten tarvitsen kuitenkin salasanan - en ole aiemmin/moniin vuosiin tehnyt varausta netin kautta.
Toisekseen kysyisin, tarkoittiko sivuilla oleva maininta maksimivarausmäärästä (20kpl) sitä, että samalla henkilöllä voi olla 20 varausta, vai että tiettyä teosta kohti voi olla maksimissaan 20 varausta? Huomasin että usean teoksen kohdalla oli varausten määrä 86 kpl?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Saat salasanan kirjaston verkkopalveluun, kun käyt henkilökohtaisesti kirjastossa. Valitettavasti emme voi antaa salasanoja sähköpostilla tai puhelimitse.

Maksimivarausmäärä tarkoittaa, että yhdellä asiakkaalla voi olla yhtä aikaa 20 varausta voimassa.

Kirkes-kirjastoissa aineisto kiertää yhteisessä varausjonossa. Jos siis laitat varauksen jonkin teoksen Tuusulan kappaleeseen, voit saada silti lainaan vaikkapa Järvenpään kappaleen, jos se vapautuu ensin lainasta. Yhteinen varausjono nopeuttaa aineiston liikkumista. Jos teoksesta on 86 varausta, kannattaa ottaa huomioon, että kirjoja on todennäköisesti hankittu Kirkes-kirjastoihin useampia kappaleita, jolloin kaikki nämä 86 varausta eivät kohdistu yhteen niteeseen vaan kaikkiin Kirkes-alueen kyseisen teoksen kappaleisiin.