Yritin etsiä asiakkaalle kirjaa, josta hän muisti hyvin hatarasti mitään. Muisteli, että kyseessä on kenties runomuotoon kirjoitettu kuvakirja, jossa…

Kysytty

Yritin etsiä asiakkaalle kirjaa, josta hän muisti hyvin hatarasti mitään. Muisteli, että kyseessä on kenties runomuotoon kirjoitettu kuvakirja, jossa päähenkilönä on vanha mummo. Mummolla on ehkä kanoja (saattoi olla muitakin eläimiä...), jotka eivät mahdu hänen taloonsa ja apuun rientää ystäviä ja sukulaisia. Lopulta mummo ja kanat (?) elävät sopuisasti, eikä ole enää ahdasta. Asiakas on lukenut kirjan useampi vuosi sitten, joten kyseessä ei ole uutuus. Saattaa olla kirjoitettu jo ennen vuosituhannen vaihdetta. Muistaako joku tämmöistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuntomerkkien perusteella kyseessä on varmaankin Julia Donaldsonin kuvakirja Muorin ahdas mökki (Kustannus-Mäkelä, 2003).