Yritin eilen kirjautua Kyyti-kirjastoon, mutta huomasin kirjastokorttini menneen "vanhaksi"

Kysytty

Yritin eilen kirjautua kyytikirjastoon, mutta huomasin kirjastokorttini menneen "vanhaksi". Ilmoitustahan siitä lainauskiellosta ei ole minulle tullut, mutta eniten ihmettelen sitä, että eikö sitä todellakaan voi uusia itse netissä? Vahvan tunnistautumisen kautta? Jos voi, niin linkki on todella hyvin piilotettu. Vai pitääkö sitä varten Mennä Kirjastoon!??

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyyti-kirjastoissa otettiin muutama vuosi sitten uuden kirjastojärjestelmän myötä käyttöön kirjastokortin säännöllinen uusiminen, jotta asiakkaiden yhteystiedot olisivat varmasti ajan tasalla. Ilmoituksen vanhenemisesta on saanut kolmen vuoden välein kirjeellä, tekstiviestillä tai sähköpostilla. Käytännöstä ollaan kuitenkin tällä tietoa luopumassa: vaikka lähetämmekin jatkossa säännöllisesti muistutusviestin yhteystietojen tarkistamiseksi, kortit eivät enää vanhene. Kirjastokortin uusiminen onnistuu tällä hetkellä ottamalla yhteyttä mihin tahansa Kyyti-kirjastoon sähköpostitse, puhelimitse tai tulemalla paikan päälle. Kyyti-kirjastoilla ei ole käytössä vahvaa tunnistautumista lukuun ottamatta maksumahdollisuutta verkkopankin kautta.