Yritän löytää kirjastoista ruotsinkielisille lukioille tarkoitettua oppimateriaalia. Pääkaupunkiseudun Helmetin kautta tuntuu olevan hyvin vähän tarjontaa…

Kysytty

Yritän löytää kirjastoista ruotsinkielisille lukioille tarkoitettua
oppimateriaalia. Pääkaupunkiseudun Helmetin kautta tuntuu olevan hyvin vähän tarjontaa. Entä ruotsinkielisillä paikkakunnilla. Tai antaisitko linkin mistä löytyisivät maan kaikki ruotsinkielisiä kirjoja sisältävät kirjastot.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-tietokannasta löytyy kohtalaisesti ruotsinkielistä aineistoa lukoita varten. Kannattaa mennä Sana-hakuun ja kirjoittaa hakukenttää esim. fysik, kemi, biologi jne, ja sen jälkeen valita kieleksi ruotsi ja aineistoksi kirjat ja klikkaamalla Hae-painiketta saat aineiston esiin. Mikäli haettua aineistoa ei löydy Helmetistä, voi selata myös muiden kirjastojen tietokantoja osoitteesta:
http://www.kirjastot.fi/
Mikäli aineistao ei löydy pääkaupunkiseudun kirjastoista voi tehdä kaukolainapyynnön oman kotikirjaston kautta.