Yritän kirjoittaa tarinaa, jossa yksi päähenkilöistä päätyy ottamaan lääkkeiden yliannostuksen, mutta en meinaa löytää tietoa siitä, millaiselta vaikutukset…

Kysytty

Yritän kirjoittaa tarinaa, jossa yksi päähenkilöistä päätyy ottamaan lääkkeiden yliannostuksen, mutta en meinaa löytää tietoa siitä, millaiselta vaikutukset tuntuisivat ennen kuin hän menettää tajuntansa. Apuja tähän?

Vastaus

Vastattu

Hei, en löytänyt kirjastossamme paikalla olevista kirjoista käyttäjien omia kokemuksia yliannostuksesta. Kertomakirjallisuudessa kuvauksia kyllä on.

Voit tutustua seuraaviin sivuihin:

Lääkemyrkytys | Mehiläinen (mehilainen.fi)

Duodecim Terveyskirjasto® - luotettavaa tietoa terveydestä - Terveyskirjasto sisältää tietoa eri sairauksista ja niihin käytetyistä lääkkeistä. Sivustolla on hakumahdollisuus. Jos haet sanalla yliannostus, saat artikkeleita, joista voi olla sinulle apua. Muita hyviä hakusanoja ovat väärinkäyttö ja sekakäyttö.

Lääkeinfo.fi - lääkevalmisteiden pakkausselosteet (laakeinfo.fi) sivustolta voit lukea yksittäisten lääkevalmisteiden pakkausselosteet. Niissä on usein myös kerrottu yliannostuksen oireista.