Yli 90 vee kansakoulunopettaja laulaa vanhaa kehtolaulua. Haluaa sen laulettavan hautajaisissaan. Laulu on ehkä kansakoulun laulukirjoista. Sanat jotenkin näin…

Kysytty

Yli 90 vee kansakoulunopettaja laulaa vanhaa kehtolaulua. Haluaa sen laulettavan hautajaisissaan. Laulu on ehkä kansakoulun laulukirjoista. Sanat jotenkin näin "Hiljaa keijut karkeloi kehtos ympärillä, ota ne vastahan pikku kätösillä...siellä valkojoutsenet soutaa simaveessä, lammen laineet leikkivät kultakimmelteessä."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Helmi Valion lastenlaulu Satu-unten kultamaille T. J. Syvänteen runoon Kehtolaulu.

Laulun sanat ja nuotti sisältyvät nuottijulkaisuun Lasten laulelmia : säestyksin koteja ja kouluja varten. 1 (1926).

https://finna.fi/Record/piki.127658

Runon voitte lukea Kansalliskirjaston digitoimasta Kotiliesi-lehden numerosta 23 vuodelta 1925. Alla olevasta linkistä aukeaa lehden sivu, jolla runo on.

https://digi.kansalliskirjasto.fi/aikakausi/binding/906571?term=Hiljaa%…

1 ääntä

Kommentit

Mahtavaa! Etsimämme laulu löytyi:)