Ylen TV1:stä on vissiin v. 2005 tullut elokuva 13 ja risat. Se oli ranskankielinen ja siinä oli pääosassa Hanna-niminen tyttö, jolla oli myös veli ja vanhemmat…

Kysytty

Hei!

Ylen TV1:stä on vissiin v. 2005 tullut elokuva 13 ja risat. Se oli ranskankielinen ja siinä oli pääosassa Hanna-niminen tyttö, jolla oli myös veli ja vanhemmat.
Leffassa perheenäiti saa hermoromahduksen ja Hanna on välillä veden alla.
Muistaisiko kukaan sen alkuperäistä nimeä?
En tiiä, onko leffa ranskalainen vai kanadalainen.
En ole nähnyt sitä ikuisuuksiin.

Vastaus

Vastattu

Tuntomerkkien perusteella kyseessä lienee Léa Poolin vuonna 1999 ohjaama kanadalais-ranskalais-sveitsiläinen "Emporte-moi" (suom. "13 ja risat", engl. "Set Me Free").

Elokuva on esitetty Ylen kanavilla vuonna 2005 kahdestikin (5.5. Yle TV1, 1.11. Yle Teema). Elokuvan päähenkilöä Hannaa esittää Karine Vanasse.

Lisätietoja elokuvasta mm. Elonetissä ja IMDb:ssa.