Yleisradion järjestämässä laulukilpailussa v. 1965 kolmanneksi tuli Syyslaulu (Höstvisa) ja toisen palkinnon sai myös Erna Tauron säveltämä kappale, mutta kuka…

Kysytty

Yleisradion järjestämässä laulukilpailussa v. 1965 kolmanneksi tuli Syyslaulu (Höstvisa) ja toisen palkinnon sai myös Erna Tauron säveltämä kappale, mutta kuka kumma voitti tuon kilpailun?
Tietoa ei vaan, turhauttavaa kyllä, löydy kaivamallakaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulukilpailun voitti Kari Rydman kappaleella Mitä sanoisin sinulle tänään. Toiseksi tuli Erna Tauron Den gamla brudkläderskan (Vanha kaaso), sanat Evert Huldén. Kolmanneksi taas tuli Tauron Höstvisan (Syyslaulu), sanat Tove Jansson.

Lähde:

Nyberg, Minna: Tauro, Erna. Kansallisbiografia-verkkojulkaisu. Studia Biographica 4. Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 1997– (viitattu 24.10.2023). Julkaisun pysyvä tunniste URN:NBN:fi-fe20051410; artikkelin pysyvä tunniste http://urn.fi/urn:nbn:fi:sks-kbg-008957, (ISSN 1799-4349, verkkojulkaisu)