Yle.fi:n kuvassa Nato-illalliselta näkyy vierekkäin meidän Alex ja Susanne, seuraavana Orban. Onko aviopuolisoiden plaseeraaminen vierekkäin amerikkalainen…

Kysytty

yle.fi:n kuvassa Nato-illalliselta näkyy vierekkäin meidän Alex ja Susanne, seuraavana Orban. Onko aviopuolisoiden plaseeraaminen vierekkäin amerikkalainen tapa? Suomalaista ja pohjoismaista käytäntöä opetelleelle se näyttää vieraalta. Vai ovatko aikoinaan saamani opit vanhentuneita?

Vastaus

Vastattu

Plaseerauksesta vastaa aina kunkin tilaisuuden isäntä, joten tarkempia syitä tietylle plaseeraukselle on vaikea sanoa. On totta, että aviopuolisoita ei yleensä sijoiteta vierekkäin istumajärjestyksessä.

Kyseessä olevan Naton juhlaillallisen plaseerauksen osalta lisätietoja voisi kysyä tasavallan presidentin kansliasta. Yhteystiedot löytyvät alta.

Tasavallan presidentin kanslian yhteystiedot

Lisätietoja plaseerauksesta yleisesti löytyy esimerkiksi Ulkoministeriön verkkosivuilta: Istumajärjestys