Yle Areenassa näkyvässä Kultainen kynttilänjalka-elokuvassa soitetaan ja lauletaan kohdassa 8.10-10.20 kaunista klassista sävelmää. Minua jäi vaivaamaan, millä…

Kysytty

Yle Areenassa näkyvässä Kultainen kynttilänjalka-elokuvassa soitetaan ja lauletaan kohdassa 8.10-10.20 kaunista klassista sävelmää. Minua jäi vaivaamaan, millä nimellä tuo kappale Suomessa tunnetaan? Kiitos vastauksesta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on Franz Schubertin säveltämä yksinlaulu "Ständchen" eli "Serenadi" laulusarjasta "Schwanengesang" (kirjastojen luetteloissa: Schwanengesang, D957. Nro 4, Ständchen), elokuvassa suomeksi esitettynä.  Kun puhutaan "Schubertin Serenadista", tarkoitetaan juuri tätä laulua. Laulun teemaa on käytetty myös muussa elokuvan musiikissa.

Tiedot elokuvasta ja sen musiikista löytyvät Kansallisen audiovisuaalisen instituutin Elonet-tietokannasta:

https://elonet.finna.fi

Kultainen kynttilänjalka -elokuvan tiedot Elonet-tietokannassa:

https://elonet.finna.fi/Record/kavi.elonet_elokuva_121630