Vuosia sitten lukemani romaanin nimi ja kirjoittaja on hukassa. Mahtaisiko se löytyä tätä kautta? Kirjassa kulki rinnakkain kolme juonta. Yksi kertoi Lontoossa…

Kysytty

Vuosia sitten lukemani romaanin nimi ja kirjoittaja on hukassa. Mahtaisiko se löytyä tätä kautta? Kirjassa kulki rinnakkain kolme juonta. Yksi kertoi Lontoossa asuvasta naisesta, joka oli menettänyt lapsen. Toinen kuvasi jääkarhuemon vaellusta. Kolmas kertoi pohjoisnavalle(?) matkaavasta retkikunnasta, ehkä 1800/1900 -lukujen vaihteessa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla Elizabeth McGregorin Jäälapsi (The ice child, suom. Anu Niroma, 2003).

Voit lukea tarkemman kuvauksen teoksesta alla olevasta linkistä kirjallisuuspalvelu Kirjasampoon.

Jäälapsi Kirjasammossa

https://www.finna.fi/Record/piki.494657?sid=4183542219