Vuonna 1955 valmistui kotim. elokuva Kaunis Kaarina. Pääosaa esitti mm. Tapio Rautavaara, Ossi Elstelä, Anneli Sauli ja Heikki Heino. Elokuvassa on kohtaus,…

Kysytty

Hei!
Vuonna 1955 valmistui kotim. elokuva Kaunis Kaarina.
Pääosaa esitti mm. Tapio Rautavaara, Ossi Elstelä, Anneli Sauli ja Heikki Heino.
Elokuvassa on kohtaus, jossa Heikki Heino ja Anneli Sauli tanssi kievarin lattilalla valssia. Laulun sanat menee näin:

"Niin kaunis oli ilma ja perhoset lensi.
Suf rallalaa lensivät kai
ja sulhonsa luokse se Alviina kulki
ja sulholtaan suukon hän sai.
Suf rallallaa, suf rallallaa
ja sulholta suukon hän sai.
Suf rallalaa, suf rallalaa
ja sulholtaan suukon hän sai.

Ja sulho se lausui, oi Alviina armas,
suf rallaa, armaskin kai
sun kanssasi päivät nyt viettää mä tahdon
kun koittaavi vain sunnuntai.
Suf rallalaa suf rallallaa
kun koittaavi vain sunnuntai.
Suf rallalaa suf rallallaa
kun koittaavi vain sunnuntai"

Tässä laulun sanat ja kysymys kuuluu, kuka on säveltänyt ja tehnyt tämän laulun sanat?
Olen yrittänyt etsiä tietoa elokuvasta, mutta mitään mainintaa ei tuosta laulusta löydy. Olisi hienoa, jos tekijä/tekijät löytyisi ja vielä sekin, millä paikkakunnalla elokuva on kuvattu.
Kiitos etukäteen!
nim.merkki
vanhan kotimaisen elokuvan ystävä

Vastaus

Vastattu

Kyseisen elokuvassa esitetyn laulun ("Niin kaunis oli ilma ja perhoset lensi, sumtrallallaa lensivät kai - -") on säveltänyt Toivo Kärki ja sanoittanut Reino Helismaa.

Kaunis Kaarina-elokuvaa kuvattiin Luopioisissa (Aitoo, Kouvalanjärvi), Sipoossa (Nikkilä, Östersundom) ja Helsingissä (SF-hallit).

Nämä ja paljon muuta lisätietoa elokuvasta sekä sen sisällöstä löytyy kätevästi Elonetistä.