Voitteko suositella lukupiirillemme naisen kirjoittamaa romaania tai novellikokoelmaa, jonka aiheena on Pariisi? Ei aivan uutta teosta, vaan sellainen joita…

Kysytty

Hei! Voitteko suositella lukupiirillemme naisen kirjoittamaa romaania tai novellikokoelmaa, jonka aiheena on Pariisi? Ei aivan uutta teosta, vaan sellainen joita kirjastoista löytyy useampia. Olemme tänä keväänä lukeneet Agatha Christietä, Donna Leonia ja Elif Shafakia, eli jotakin tämän sarjan jatkoksi. Suomalaista kenties?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla olevasssa listassa on joitakin Pariisiin sijoittuvia, naisten kirjoittamia romaaneja, joita näyttää olevan saatavilla pääkaupunkiseudun kirjastoista. Uudempia on tosiaankin vaikea saada kirjastoista, mutta samoin saattaa olla tilanne vanhempien teosten suhteen.

Anita Brookner: Päivät Pariisissa (Otava, 1998)

Michèle Lesbre: Punainen sohva (Lurra Editions, 2014)

Céline Curiol: Viimeinen kuulutus (Otava, 2007)

Muriel Barbery: Siilin eleganssi (Gummerus, 2010)

Paula McLain: Nuoruutemme Pariisi (Gummerus, 2014)

Tatiana de Rosnay: Viimeinen kesä (WSOY, 2011)

Tatiana de Rosnay: Mokka (Bazar, 2012)

Hélène Grémillon: Uskottuni (Otava, 2012)

Virginie Despentes: Kauniita asioita (Like, 2000)

Satu Waltari: Kahvila Mabillon (WSOY, 1952, useita painoksia)

Heidi Liehu: Rakkaus Pariisissa (Sphinx, 2000), Cafe Mandarin (Sphinx, 2002)

Milja Kaunisto: Synnintekijä (Gummerus, 2013), Kalmantanssi (Gummerus, 2014), Piispansormus (Gummerus, 2015)

Voit lukea kuvaukset teoksista esimerkiksi Kirjasammosta (ks. linkki alla) tai Helmet-haun teostiedoista. Jos teoksesta on kuva Helmet-haun teostiedoissa, klikkaa kuvaa ja pääset lukemaan teoksen takakansitekstin.

https://fennica.linneanet.fi/
http://www.kirjasampo.fi/
http://www.helmet.fi/fi-FI