Voisitteko ystävällisesti sanoa nimien alkuperä ja tarkoitukset:: NIck, Niclas, Niklas. Ystävällisin terveisin ja kiitos

Kysytty

Voisitteko ystävällisesti sanoa nimien alkuperä ja tarkoitukset::
NIck, Niclas, Niklas.

Ystävällisin terveisin ja kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikki kolme nimeä ovat muunnelmia kreikkalaisista nimistä Nikolaos ja Nikodemos, jotka tarkoittavat voittoa, kansaa tai kansan voittoa. Nikolauksen taustalta löytyy myös hyväntekijä Pyhä Nikolaus, itsensä joulupukin esikuva. Alkuperäinen nimi on eri maissa saanut erilaisia muotoja: Nico, Niilo, Nikita, Nikke, Niklas, Niclas, Niko, Nikolai, Nicholas jne. Nimipäivää Niklas viettää 6.12.

Lähde: Saarikalle-Suomalainen: Suomalaiset etunimet Aadasta Yrjöön, Gummerus, 2007