Voisitteko suositella klassikkoelokuvista innostuneelle 15-vuotiaalle fiksulle teini-ikäiselle sopivia kirjoja, esim. sellaista joka antaisi välineitä…

Kysytty

Voisitteko suositella klassikkoelokuvista innostuneelle 15-vuotiaalle fiksulle teini-ikäiselle sopivia kirjoja, esim. sellaista joka antaisi välineitä elokuvien tulkintaan? Tai jotain muuta mikä innostaisi elokuvaharrastajaa harrastuksensa parissa. Paljon kiitoksia!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsin Finnasta viisi teosta rajaamalla tulokset aiheen "elokuvataide" mukaan; näin tekemällä voi halutessaan etsiä lisääkin kirjallisuutta aiheesta. Tässä teokset ja linkit niiden tarkempiin tietoihin, joiden perusteella voitte miettiä, mitkä näistä voisivat kiinnostaa:

Peltonen, Petri et. al (2017): Kelaa sitä: leffakysymyksiä: filmin alkuhämärästä kirkkaimpiin hitteihin

Nummelin, Juri, (2015): Klassikkoja, unohdettuja, outouksia: kirjoituksia elokuvasta

Thomson, David (2016): How to watch a movie

Ryynänen, Max (2013): Elokuva, rakastettuni

Schneider, Stephen Jay (2017): 1001 movies you must see before you die