Voisitteko suositella jotain "häiriintyneitä" kirjoja?

Kysytty

Voisitteko suositella jotain "häiriintyneitä" kirjoja? Sellaisia vähän ehkä inhottavia, jotka jäävät mieleen pyörimään. Yleensähän sellaiset ovat jännityskirjoja tai rikoskirjoja, se on ihan ok. Ehkä ei mitään raakaa, kynsien irroittelua, mutta inhottavia ihmisiä. Tiedän että vähän vaikeasti esitetty kysymys.

Vastaus

Vastattu

Tässä joitakin ehdotuksia. Listalla on melko erityyppisiä kirjoja, joten kannattaa hakea niistä tarkempia kuvauksia esim. Kirjasammosta (https://www.kirjasampo.fi/fi).

Bauer, Belinda: Hautanummi

Cameron, Peter: Andorra

Conrad, Joseph: Varjolinja

Guillou, Jan: Pahuus

Han, Kang: Vegetaristi

Jackson, Shirley: Linna on aina ollut kotimme

Kanehara, Hitomi: Käärmeitä & lävistyksiä

Krabbé, Tim: Jäljettömiin

Kuisma, Hanna-Riikka: Kerrostalo

Lasdun, James: Sarvipää

Meyrink, Gustav: Golem

Moshfegh, Ottessa: Vuosi horroksessa

Murata, Sayaka: Maan asukit

Rauma, Ida: Hävitys

Shriver, Lionel: Poikani Kevin

Strandberg, Mats: Risteily

Summers, Courtney: Sadie

Sund, Erik Axl: Varistyttö + muu tuotanto

Wähä, Nina: Perintö