Voisitteko etsiä minulle tutkimukseen perustuvia artikkeleita, jotka käsittelisivät cp-vammaisen henkilön fysioterapiaa? Fysioterapia voisi pitää sisällään…

Kysytty

Voisitteko etsiä minulle tutkimukseen perustuvia artikkeleita, jotka käsittelisivät cp-vammaisen henkilön fysioterapiaa? Fysioterapia voisi pitää sisällään kävelyharjoituksia, tasapainoharjoituksia, sähköhoitoja tms.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aleksi- ja Arto-artikkelitietokannoista löytyy seuraavanlaisia artikkeleita cp-vammaisten fysioterapiasta tai fysikaalisesta hoidosta:

Jaakkola, Riitta: Opintomatkalla Yhdysvalloissa: sähköärsytyksellä cp-lapsen sensoriikka hereille. Fysioterapia 2000:3, s. 43-45.
Jaakkola, Riitta: Vetoketjuortoosi korjaa CP-lapsen pystyasentoa. Fysioterapia 2000:6, s.12.14.
Hautala, Arto: Dynaamisten nilkkatukien (DAFO) käytön vaikutukisa kävelyn aikaparametreihin ja nilkan lihastoimintaan kolmella CP-lapsella. Fysioterapia 1998:8, s. 28-33.
Männikkö, Jutta: Oppitunneilla fysioterapiaa CP-lapselle. Fysioterapia 1997:6, s. 20-21.
Wendt, Lennart von: CP-terapia - onko sitä? Fysioterapia 1994:1, s. 26-27.
Korpinen, Päivi: CP-lapsen fysioterapiaa ennen ja nyt. Fysioterapia 1993:1, s. 31-33.
Saarinen, Ritva: Motorinen oppiminen terapian lähtökohtana. Fysioterapia 1993:1, s. 38-39.
Westermark, Sinikka: Ajatuksia CP-lapsen fysioterapiasta. CP-lehti 1991:7, s. 9-10.
Järvinen, Heidi: Miten ohjaisimme paremmin cp-lasten vanhempia. Lääkintävoimistelija 1990:8, s. 10-13.

Kaikki näistä artikkeleista eivät tarkasti ottaen perustu tutkimukseen. Saattaa kuitenkin olla parasta, että katsot itse, mitkä niistä ovat sopivia. Englanninkielisiä artikkeleita voi etsiä esim. Lahden kaupunginkirjastossa käytössä olevasta EBSCO-tietokannasta. Mutta lehtiä, joihin näissä artikkeleissa viitataan, ei välttämättä löydy Lahden kirjastosta. Joistakin artikkeleista voi saada esiin koko artikkelin tekstin.