Voisinko saada jonkinlaista listausta lukiolaisille sopivista esseekokoelmista? Oma listani on vielä kovin lyhyt ja esseen tekstilaji nuorille niin vieras,…

Kysytty

Hei, voisinko saada jonkinlaista listausta lukiolaisille sopivista esseekokoelmista? Oma listani on vielä kovin lyhyt ja esseen tekstilaji nuorille niin vieras, että ajattelin, että nyt pitäisi löytää ja lukea hyviä kokoelmia. Listalla voisi olla vanhempia esseitä, mutta erityisesti meidän ajan esseitä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä on muutamia uudehkoja teoksia listallesi.

  • Aino Frilander: Los Angeles -esseet, 2023
  • Tommi Liimatta: Serkkuteoria, 2022
  • Television lapset, 2019
  • 10 kirjettä ylioppilaalle, 2012
  • Koko Hubara: Ruskeat Tytöt : tunne-esseitä, 2017
  • Sofi Oksanen: Samaan virtaan : Putinin sota naisia vastaan, 2023
  • Jukka Koskelainen: Viisi matkaa Saksan sieluun, 2023
  • Elisa Aaltola: Esseitä eläimistä, 2022
  • Parasta katseluaikaa, 2020
  • Janne Saarikivi: Suomen kieli ja mieli, 2018
  • 13 katseluasentoa : miltä televisio tuntuu?, 2020

Voit tutkia näitä tarkemmin Eepos-verkkokirjastossa.