Voisiko Malmin kirjastoon myös hankkia Tommy Hellstenin uuden kirjan nyt sitä ei voi varata kun on bestseller Uhanalainen ihminen pinnallisesta syvempään…

Kysytty

Voisiko Malmin kirjastoon myös hankkia Tommy Hellstenin uuden kirjan nyt sitä ei voi varata kun on bestseller Uhanalainen ihminen pinnallisesta syvempään ihmisyyteen. Miksi bestsellereitä ei voi varata? Koska ne muuttuvat varattaviksi?????Onko Mikkolan kirjaston kappale ainoa. Missä tämä kirjasto sijaitsee.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tommy Hellstenin kirjaa Uhanalainen ihminen on tulossa pääkaupunkiseudun kirjastoihin yhteensä 49 kpl. Kirjat ovat jo kirjastojen hankintaosastoilla, joissa ne luokitetaan, muovitetaan ja laitetaan lainauskuntoon. Kirjastoihin ne tulevat varmaan lähipäivinä, ja varauksen voi jo tehdä kirjasta HelMet-järjestelmän http://www.helmet.fi/ kautta. Noutopaikaksi voi varata minkä tahansa pääkaupunkiseudun kirjastoista.
Kirjastoihin tulee kysyttyjä kirjoja aina useampi kappale ja niistä laitetaan vain osa Bestseller-kokoelmaan, suurin osa jää varattaviksi. Bestseller-kokoelman tarkoitus on, että kirjastossa kävijöille olisi aina jotain uutta kirjaa tarjolla, siksi näitä kappaleita ei voi varata. Bestseller-kokoelmaa täydennetään päivittäin uusilla kirjoilla. Samoin Bestseller-kokoelmasta poistetaan kirjoja, joilla ei ole enää kysyntää ja siirretään normaaliksi neljän viikon lainaksi.
Mikkolan kirjaston osoite on Lyyranpolku 2.