Voisiko Käpylän kirjastoon hankkia Veitsen terällä kirjasta äänikirjoja? Niitä näyttää olevan maksullisissa palveluissa ( eli esim Nextory), mutta ei…

Kysytty

Hei! Voisiko Käpylän kirjastoon hankkia Veitsen terällä kirjasta äänikirjoja? Niitä näyttää olevan maksullisissa palveluissa ( eli esim Nextory), mutta ei kirjastoissa. Äänikirjoja olisi mukava kuunnella! Saanhan vastauksen tähän mahdollisimman pian, kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos tarkoitit Arno Kotron, Christer Lybäckin kirjoittamaa elämäkertaa, kirjaa ei valitettavasti voi hankkia kirjastoon äänikirjana. Kirjasta ei ole olemassa cd-muotoista äänikirjaa. Kirjasta on olemassa Otavan kustantama sähköinen äänikirjaversio, mutta sitä ei voi hankkia kirjastoihin. Kustannusyhtiö Otava on päättänyt, että se ei toistaiseksi myy kirjastoille kustantamaan sähköistä aineistoa. Kiellon syynä on se, että sähköisen kirjastoaineiston kirjailijakorvauksista ei ole saatu valtakunnallisesti sovittua. Perinteisenä kirjana kirjaa on toki kirjastossa tarjolla.

Yle uutiset:

https://yle.fi/uutiset/3-11183060