Voinko käyttää opintojen näyttökokeen presentaatioon (slideshow) kuvia ja musiikkia "The Hitchikers guide to the galaxy" -elokuvasta? Näyttökoe suoritetaan…

Kysytty

Voinko käyttää opintojen näyttökokeen presentaatioon (slideshow) kuvia ja musiikkia "The Hitchikers guide to the galaxy" -elokuvasta? Näyttökoe suoritetaan suljetussa tilaisuudessa, johon osallistuu n. 5 hlöä, eikä presentaatiota ole tarkoitus luovuttaa eteenpäin, eikä esittää missään muualla. Elokuva ei liity mitenkään sisältöön. Ihan vaan mausteeksi haluaisin käyttää tunnaria ja tiettyjä hahmojen kuvia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En käyttäisi kuvia tai musiikkia elokuvasta esityksessä ilman lupaa. Elokuvien käyttöön opetuksessa tarvitaan aina lupa, koska elokuvan esittäminen oppilaitoksessa on julkista esittämistä, vaikka elokuvasta otettaisiin vain pienikin pätkä. Tässä tapauksessa elokuva ei liity suoraan esitettävään asiaan, joten senkin takia jättäisin nämä elokuvaviitteet pois.

Lisätietoja Tekijänoikeus.fi-sivuston elokuvaosiosta http://www.tekijanoikeus.fi/usein-kysyttya/?q=&order=date&genre=Elokuva