Voinko käyttää Lahden kirjastojen kirjastokorttia Nastolan tai Orimattilan kirjastoissa vai tarvitseeko Nastolaan ja Orimattilaan taas oman korttinsa?

Kysytty

Voinko käyttää Lahden kirjastojen kirjastokorttia Nastolan tai Orimattilan kirjastoissa vai tarvitseeko Nastolaan ja Orimattilaan taas oman korttinsa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lahden kirjaston kirjastokortti ei toimi suoraan Nastolan tai Orimattilan kirjastoissa.

Korttia voidaan kuitenkin käyttää lähikuntien kirjastoissa, kun asiakas rekisteröidään lainaajaksi myös niihin. Rekisteröinnin yhteydessä asiakas tarvitsee kuvallisen henkilökortin.

Kortin yhteiskäyttö on mahdollista Asikkalan, Hollolan, Nastolan ja Orimattilan kirjastoissa sekä Lahden tiedekirjastossa ja Päijät-Hämeen koulutuskonsernin tietokeskuksissa.

Yhteiskorttia käyttävän asiakkaan on muistettava uusia lainansa kussakin kirjastossa erikseen. Korttiin liittyvät salasanat ovat niin ikään kirjastokohtaisia. Samaa salasanaa ei siis saa käyttää.

Lisätietoa kirjastokortista löytyy Lahden kirjaston käyttösäännöistä: http://kaupunginkirjasto.lahti.fi/kayttosaannot.htm sekä osoitteesta: http://kaupunginkirjasto.lahti.fi/kortti.htm