Voiko varausmaksun todellakin maksaa jo varatessa? Miten menetellä?

Kysytty

Voiko varausmaksun todellakin maksaa jo varatessa? Miten menetellä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varausmaksun voi maksaa vasta varausta noudettaessa. Tämä siksi, että joskus varaukset jäävät tulematta - esim. uutuuskirjan ilmestyminen voi peruuntua tai kirjaston ainoa kappale tuhoutua. Maksu ilmaantuu asiakkaan tietoihin, kun varattu aineisto käsitellään siinä kirjastossa, josta asiakas haluaa sen noutaa. Samalla noutoilmoitus lähtee asiakkaalle.