Voiko työnantaja (tai verottaja) jotenkin saada selville mitä ruokaa ePassilla tms ostetaan?

Kysytty

Voiko työnantaja (tai verottaja) jotenkin saada selville mitä ruokaa ePassilla tms ostetaan. Säännöt ostettavista ruuista ovat melko tiukat. Mutta jos ostat esim karjalanpiirakoita tai maksalaatikon, jotka käsittääkseni sääntöjen mukaan eivät kuulu edunpiiriin, vaikka ovatkin normiruokaa, voitko jäädä 'kiinni?

Vastaus

Vastattu

Tätä kannattaa kysyä suoraan ePassin asiakaspalvelusta. Sivun alaosassa voi jättää tukipyynnön, jos haettua aihetta ei löydy. Linkki sivulle

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Ravintoetu on veroton palkanlisä, kunhan sen suuruus on verohallinnon päättämissä rajoissa. Myyjä ei saa ottaa vastaan ePassimaksua mille tahansa tuotteelle, ja myynnin valvonnasta vastaa viimekädessä verohallinto itse. Työnantajalla ei ole mitään tekemistä tuotetyypin valvonnan kanssa. Työnantaja vastaa vain siitä, että edun määrä on verohallinnon asettamissa rajoissa, ja etu myönnetään vain palkkalistalla oleville.