Voiko toinen henkilö noutaa netissä varaamani kirjat minun kortilla? Olen sairas enkä pääse itse.

Kysytty

Voiko toinen henkilö noutaa netissä varaamani kirjat minun kortilla? Olen sairas enkä pääse itse.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helpointa olisi, jos hän noutaisi varauksesi ja lainaisi ne omalla kortillaan. Silloin homma toimii niin, että hän vain kertoo asiakaspalvelutiskillä, mitä varauksia on hakemassa. Jos noutajalla ei ole kirjastokorttia, se voidaan tehdä nopeasti, jos hänellä on kuvallinen henkilöllisyystodistus.

Varaukset on mahdollista lainata myös sinun kortillesi, mutta silloin varausten noutajalla täytyy olla allekirjoitettu valtakirjasi. Valtakirjasta täytyy käydä ilmi, mitä varauksia noutaja on hakemassa ja mille kortille.