Voiko Porin kirjastosta lainata eKirjoja Ipadille? Luin Ellibsin sivuilta, että joissakin kirjastoissa tämä on jo mahdollista.

Kysytty

Hei, voiko Porin kirjastosta lainata eKirjoja Ipadille? Luin Ellibsin sivuilta, että joissakin kirjastoissa tämä on jo mahdollista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei

E-kirjakokoelmamme on tällä hetkellä hyvin suppea eikä sitä ole viime aikoina kasvatettu, mutta IPadillakin pitäisi kyllä pystyä meiltä kirjoja lainaamaan. Tämä tapahtuu seuraavasti:

Osoitteessa www.satakirjastot.fi valitaan Tarkennettu haku ja sieltä aineistolajiksi sähköiset kirjat. Sopivan kirjan löydettyäsi paina Lainaa sähköinen kirja -linkkiä. Lainaus tapahtuu antamalla kirjastokortin numero ja salasana, jonka jälkeen kirjan pääsee lataamaan. Tämä vaatii normaalisti Adobe Digital Editions -ohjelman, mutta iPadilla sopiva ohjelma on Bluefire Reader.

Pienenä varauksena täytyy tosin myöntää, että toistaiseksi emme ole tuota iPadilla lainaamista itse testanneet, mutta periaatteessa sen siis pitäisi onnistua.