Voiko lainattua aineistoa palauttaa nyt sulun aikana palautusluukullisiin kirjastoihin pääkaupunkiseudulla? Työntekijöiden pitäisi olla ihan normaalisti töissä…

Kysytty

Voiko lainattua aineistoa palauttaa nyt sulun aikana palautusluukullisiin kirjastoihin pääkaupunkiseudulla? Työntekijöiden pitäisi olla ihan normaalisti töissä vaikka asiakkaita ei nyt kirjastoihin päästetäkään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Myös kirjastotyössä suositaan sulun aikana vahvasti etätöitä. Lainattua aineistoa ei nyt tarvitse palauttaa. Aineistojen laina-aikaa jatketaan automaattisesti eikä sulun aikana tule myöhästymismaksuja.

Kirjaston henkilökuntaa on siirretty osin muihin tehtäviin, joten he eivät välttämättä ole töissä juuri kirjastossa.