Voiko Kirkes-kirjastoissa saada tietoa siitä, mitä kirjoja on lainannut esim. kuluvan vuoden aikana?

Kysytty

Hei!

Voiko Kirkes-kirjastoissa saada tietoa siitä, mitä kirjoja on lainannut esim. kuluvan vuoden aikana?

Vastaus

Vastattu

Hei!

Valitettavasti lainaustietoja ei saa takautuvasti tietoon. Tällä hetkellä voit laittaa verkkokirjastossa omissa tiedoissa ruskin kohtaan lainaushistorian säilytys, joka kerää tästä hetkestä eteenpäin lainahistoriaasi. Valitettavasti tästäkään ei ole nyt juurikaan hyötyä, koska olemme vaihtamassa kirjastojärjestelmää 31.8. alkaen ja sen myötä kaikki kerätyt lainahistoriat poistuvat muistista.

Jos nyt päätät ruveta keräämään tietoa, niin tässä pääkäyttäjämme ohje tämän historian siirrosta suosikkien kautta uuteen järjestelmään ennen 31.8.

"Yksi kirjastojärjestelmänvaihdon seurauksista on valitettavasti se, että asiakkaan lainahistoria katoaa Finna-verkkokirjastosta. Lainahistoriaa ei saa siirrettyä järjestelmien välillä, vaikka lähes kaiken muun saakin kätevästi siirrettyä.

Finnaan tehdyt Suosikkilistat säilyvät järjestelmänvaihdon yhteydessä. Jos haluat säilyttää oman lainahistoriasi Finnassa, saat sen säilymään kopioimalla sen Suosikkilistallesi. Tämä tapahtuu näin:

1.       Kirjaudu Finnaan ja mene katsomaan Lainaushistoriaasi.

2.       Lainaushistoria-listauksen yläreunassa on sinisellä pohjalla palkki ”Kopioi suosikkeihin”. Klikkaa siitä.

3.       Tallenna lainahistoria osaksi joko jo olemassa olevaa Suosikkilistaa tai luomalla uuden Suosikkilistan, jolle annat haluamasi nimen."

0 ääntä

Kommentit

Hei,

järjestelmä on Kirkesissä nyt vaihtunut, ja kaikki suosikkilistat, joihin esim lainahistoria neuvottiin tallentamaan, ovat kadonneet.
Eikö niiden pitänyt säilyä? Tulevatko ne takaisin jossain vaiheessa?

Jos ohjeissa olisi ollut, että suosikkilistat tulee tallentaa (omalle laitteelle) kohdasta Omat tiedot, olisin ilman muuta tehnyt sen. Nyt sai kuitenkin sen käsityksen, että suosikkilistat säilyvät sellaisenaan, ei huolta. Mitä tapahtui?

Tämä on todellinen harmi, koska suosikkilistat olivat minulla käytössä vuosia, ja niihin oli kerääntynyt aika paljon kätevää tietoa.