Voiko kirjoja, jotka "odottaa noutoa" mennä lukemaan kyseisiin kirjastoihin, vai onko ne poistettu hyllystä?

Kysytty

Hei!
Voiko kirjoja, jotka "odottaa noutoa" mennä lukemaan kyseisiin kirjastoihin, vai onko ne poistettu hyllystä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kun kirjan kohdalla näkyy Helmet-sivustolla merkintä "odottaa noutoa", se tarkoittaa, että asiakas on varannut sen ja kirja odottaa varattujen kirjojen hyllyssä varaajan noutamista. Näitä kirjoja ei ole tarkoitettu muiden asiakkaiden luettaviksi. Merkintä "hyllyssä" tarkoittaa, että kirjan voi lainata, tai sitä voi myös halutessaan lainaamatta lukea kirjastossa.