Voiko kirjastoon tuoda mukana koiran? Olisi kiva, että yleisesti julkisten sisätilojen ovella olisi merkitty, onko tila lemmikkiystävällinen.

Kysytty

Voiko kirjastoon tuoda mukana koiran? Olisi kiva, että yleisesti julkisten sisätilojen ovella olisi merkitty, onko tila lemmikkiystävällinen.

Vastaus

Vastattu

Käytännöt koiran tuomisesta kirjaston sisätiloihin vaihtelevat kirjastoittain, joten asia kannattaa aina varmistaa omasta toimipisteestä. Saarijärven pääkirjastoon saa tulla opaskoiran kanssa. Muut koirat (ja eläimet ylipäätään) pyydetään jättämään ulos, jotta allergikot pystyvät asioimaan kirjaston tiloissa. Valitettavasti Saarijärven kirjastolla ei ole erillistä koiraparkkia.