Voiko kirjastokortin saada kehitysvammainen henkilö, joka ei omista kuvallista henkilöllisyystodistusta? Asuinpaikka on Liedon kunnan asumisyksikkö, ja korttia…

Kysytty

Hei,

Voiko kirjastokortin saada kehitysvammainen henkilö, joka ei omista kuvallista henkilöllisyystodistusta? Asuinpaikka on Liedon kunnan asumisyksikkö, ja korttia hakemassa on mukana yksikön ohjaaja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Periaatteessa kirjastokortin hankkimiseen tarvitaan aina kuvallinen henkilöllisyystodistus. Poikkeustapauksissa henkilöllisyyden voi todistaa esim. virallinen holhooja, huoltaja tai edunvalvoja.