Voiko kirjastoautoon palauttaa kirjan joka on lainattu Hgin kirjastosta? Etenkin jos kirja on vielä ns. pikalaina eli 7 vrk laina-aika.

Kysytty

Voiko kirjastoautoon palauttaa kirjan joka on lainattu Hgin kirjastosta?
Etenkin jos kirja on vielä ns. pikalaina eli 7 vrk laina-aika.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos tarkoitat Vantaan kirjastoautoa, niin toki voit palauttaa. HelMet-kirjaston toimipisteistä lainatun aineiston saa palauttaa mihin tahansa Helmet-kirjaston toimipisteeseen. Kirjastoissa on jotain hyvin harvinaisia aineistoja, jotka on palautettava samaan paikkaan, josta on lainannut (esimerkiksi lautapelejä), mutta tämä asia lukee silloin itse lainattavassa aineistossa.

Mutt Bestseller-kokoelman kirjat saa siis palauttaa mihin tahansa Helmet kirjaston toimipisteeseen, myös kirjastoautoon.

0 ääntä

Kommentit

Tämäpä oli mielenkiintoinen uusi tieto. Aikaisemmin sanottiin aina, että autoon ei saa palauttaa mitään, joka on lainattu kiinteästä kirjastosta, koska muuten "kaikki" lainaisivat kirjastoista ympäri helmettiä ja kiikuttaisivat ne autoon, jolloin auto täyttyisi palautetuista aineistoista eikä pystyisi hoitamaan sille tarkoitettua tehtävää. Mahdoinko ymmärtää kysymyksen oikein vai onko maailma muuttunut niin suuresti...